Хелпус - помощь взрослым, попавшим в беду
     

“ВІДТЕРМІНОВАНО ПЕРЕРЕЄСТРАЦІЮ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ З НЕПРИБУТКОВИМ СТАТУСОМ ДО 1 ЛИПНЯ 2017 РОКУ”

Якщо Ви ще не встигли привести у відповідність установчі документи своєї неприбуткової організації, установи чи підприємства, дивіться докладний інструктаж прямо тут.

Автор: Державна фіскальна служба України, sta-sumy.gov.ua
Опубликовано: 2017-02-28 12-40-00  Просмотров: 320  
Оставить комментарий



Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, після 1 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

6 липня 2016 року набула чинності постанова Кабміну України «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру», згідно з якою усі неприбуткові установи та організації повинні були переглянути свої статути, внести і зареєструвати зміни, щоб статут відповідав оновленому Податковому кодексу України до 1 січня 2017 року. Через велику кількість ГО, які своєчасно не звернулися до органів юстиції для реєстрації внесення відповідних змін до установчих документів, унеможливлюється вчасне виконання ними норм постанови. Враховуючи це, Уряд на півроку відтермінував перереєстрацію громадських організацій з неприбутковим статусом. на даний час до Верховної Ради внесено урядовий проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України № 5368 від 07 листопада 2016 року, який, зокрема, передбачає продовження строку формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій до 1 липня 2017 року.


Термін для внесення змін триває до 1 липня 2017 року.

Саме до цієї дати всі неприбуткові організації мають право переглянути свої установчі документи, зробити висновки щодо їх вдосконалення, внести деякі правки згідно актуального законодавства, якщо ті будуть необхідні, та зробити перереєстрацію. У випадку, якщо організація цього не виконає, її буде виключено з реєстру неприбуткових організацій.

З чого почати? Перш за все, слід обов’язково ознайомитися з потрібною інформацією та звернутися у відповідний орган реєстрації, коли всі зміни будуть внесені в установчі документи. Якщо ж організація не зможе цього зробити, то держорган ДФС буде вимушений виключити її з реєстру.

З приводу цього на сайті ДФС уже є Проект Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження положення про реєстр неприбуткових організацій». Його поки що не прийняли, але коли це відбудеться, то будь-яка організація, котра не внесла відповідних змін та не пройшла перереєстрацію, збільшить свої шанси на виключення з реєстру неприбуткових організацій заднім числом, тобто з 1 січня 2015 року.

Важливо!

Також цікавим є той факт, що в новому проекті не вказано, що організація матиме право на повторне включення до реєстру. Мабуть, все-таки якась процедура буде. Але тоді цей термін, з 1.01.2015 по 1.01.2017, тобто два роки, організація буде вважатися платником податку на прибуток. Таке твердження вже має насторожити власників та членів неприбуткових організацій та установ.

Також слід розказати ще про одну особливість даного проекту. Перевірку повинні проходити лише ті організації та установи, котрі були внесені в реєстр до 1 січня 2015 року включно. Тобто організації, які були занесені до реєстру вже після цієї дати, перевірці підлягати не будуть, бо вони вже реєструвалися згідно нових вимог чинного Податкового Кодексу.

Узагальнюючи все, що було сказано вище, слід зазначити, що згідно нового Проекту Наказу Міністерства фінансів України, будь-яка неприбуткова організація, котра хоче залишитись в реєстрі, повинна виконати певні вимоги до 1 липня 2017 року. Про те, які вимоги пред’являються до організацій, мова піде далі.

Цікавий факт!

У власників неприбуткових громадських організацій залишається менше 3-х місяців для перегляду своїх статутних документів. Але, навіть, зараз наша компанія «Наказ» помічає під час аудиторських перевірок, що більшість організацій все ще не відповідають вимогам Податкового Кодексу України.

Основні вимоги до неприбуткових організацій

НАГАДАЄМО

що перші зміни Податкового Кодексу України, які стосуються неприбуткових організацій, набули чинності ще у 2015 році.

Щодо змін, які відбулися в ПК України, варто сказати, що вони впливають як на громадські організації, так і на благодійні організації та творчі спілки, котрі займаються тією чи іншою діяльністю на території України. Згідно таких правок, усі організації повинні переглянути та перевірити на відповідність вимогам свої установчі документи, а також внести зміни в статути до 1 січня 2017 року включно.

У ст. 133, яка була доповнена певними пунктами 1 січня 2015 року, говориться про те, хто звільняється від обов’язків щодо сплати податків на прибуток. Такими юридичними особами є усі неприбуткові компанії, підприємства, організації, асоціації, благодійні, котрі відповідають вимогам цієї статті.

Тобто, в першу чергу, будь-якій громадській організації, котра хоче звільнитися від сплати податків на прибуток, потрібно відповідати певним вимогам згідно ПК України, а саме

1. Реєстрація будь-якої організації повинна проходити згідно законів України «Про громадські об’єднання» від 22.03.12 та «Про благодійні організації» від 05.07.12, в залежності від її виду. Ця вимога вже повинна бути виконаною, ще на початковому етапі під час самої реєстрації.

2. В установчому документі обов'язково повинні бути пункти щодо заборони розподілу отриманих прибутків та доходів організації серед власників, членів, працівників та інших учасників. Виключенням є лише заробітна плата працівників та ЄСВ, які нараховуються згідно чинного законодавства. Ця вимога вказується у статуті та інших документах.

3. У разі припинення діяльності організації (ліквідація, злиття, перетворення, приєднання, поділ) у статуті передбачається повна передача активів іншій неприбутковій організації чи організаціям відповідного виду, або передача активів в державний бюджет.

В статуті кожної неприбуткової організації повинна бути вказана заборона розподілу отриманих прибутків. Сьогодні досить часто зустрічаються неприбуткові компанії чи підприємства, котрі не дотримуються цього. Тому, якщо ви є власником чи членом подібної установи, зверніть увагу на зазначену вимогу або ж повідомте про це уповноважену особу.

Передача активів

Третя вимога – це вказування передачі активів одній чи декільком організаціям в установчому документі. При цьому, інша неприбуткова організація, котрій передаються активи після ліквідації, обов’язково має бути відповідного виду.

Тому, якщо неприбуткова організація через ті чи інші причини вирішує припинити свою діяльність, згідно вказівки в установчому документі, вона зможе передати всі свої доходи іншій неприбутковій організації. Усе це має бути знайомим для власників подібних компаній чи підприємств, адже пункт, де йдеться мова про передачу активів, був внесений до Податкового кодексу раніше. Але на сьогоднішній день пункт розширили, і тепер передача активів можлива не тільки під час здійснення ліквідації, а й при поглинанні, приєднанні та перетворенні.

Коли змінилося податкове законодавство, разом із тим змінився перелік того, коли організації повинні передавати свої активи. Тому це теж слід враховувати згідно третього пункту ст. 133.4.1 ЗУ. Слід зауважити, що даний пункт жодним чином не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників житлових приміщень, тобто ОСББ.

Коли неприбутковою організацією буде виконана вимога передачі активів, а також перші дві вимоги (порядок проходження реєстрації та заборона розподілу отриманих прибутків), які зазначалися вище, то тільки тоді контролюючі органи зможуть внести її до відповідного реєстру.

Що ще слід переглянути?

Окрім вищесказаного, слід звернути увагу на п. 133.4.2. ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій». Згідно цього пункту, кожна неприбуткова організація має мати конкретні завдання, цілі та мету, в які й вкладатимуться її кошти. Крім того, в установчих документах також мають бути висвітлені конкретні джерела фінансування.

Коли ще була чинною ст. 157 ПКУ, тоді всі чітко знали, який прибуток оподатковується, а який ні. Сьогодні ж, коли статтю вилучили, і з огляду на п. 133.4.2., багато хто плутається в оподаткуванні. Тому, коли переглядатимуться статутні документи, слід звертати особливу увагу на пункти, в яких вказані мета, цілі та поставлені задачі і те, наскільки співставлені з основними джерелами фінансування. Адже джерела фінансування є прибутками (доходами) організації. І ці прибутки обов’язково мають витрачатися лише на статутні напрямки діяльності.

Узагальнюючи сказане, слід зазначити, що будь-яка неприбуткова організація обов’язково має переглянути свої цілі, мету та поставлені задачі, адже вона працює не так на розвиток своїх учасників, як на розвиток суспільства в цілому. Особливо це стосується громадських організацій. Адже колись, коли ще діяв старий закон «Про об’єднання громадян», будь-яка громадська організація працювала лише на розвиток своїх учасників та реалізацію їхніх прав і свобод, в той час як нові закони дозволяють розширювати сферу діяльності. Тому, під час перегляду установчих документів, слід приділити більше уваги меті та цілі, які прописані. Якщо метою створення організації був лише розвиток своїх учасників, а ціль – захист їхніх інтересів, то брати в роботу проекти, які не направлені на розвиток своїх учасників, подібній організації вже не можна. Позбутися такого казусу можна тоді, коли, наприклад, в пункт із метою додати, що організація працює не лише на задоволення певних потреб її учасників, але й на задоволення потреб суспільства.

Важливо!

Додатково рекомендується передивитися пункти в установчих документах, в яких йде мова про органи управління. Такі та подібні пункти також необхідно привести в вигляд, що відповідає міжнародним стандартам.

Слід зауважити, що ідеального зразку статуту – не існує. До кожного документу слід підходити індивідуально, бо кожна організація має свої напрямки діяльності, свою мету, ціль та поставлені задачі. Тому, якщо виникають які-небудь проблеми та труднощі із внесенням змін до установчих документів, слід одразу ж звертатися по допомогу до досвідчених спеціалістів, котрі зможуть якісно виконати аудиторську перевірку й відповідним чином переробити та внести зміни в статут, щоб він відповідав чинному законодавству України.

Інструкція щодо перереєстрації

Виконуючи перевірку організацій, працівники юридичної компанії «Наказ» можуть точно сказати, що близько 70-80% ще досі не перереєструвалися. Можливо, у деяких організацій виникають певні труднощі в процесі перереєстрації. Можливо, деякі не зовсім розуміють, як взагалі повинна виконуватися перереєстрація. Так ось, щоб у наших читачів виникало менше запитань, ми розкажемо про те, як повинна виконуватись та як проходить перереєстрація.

Інструкція щодо самостійної перереєстрації:

1. Перевіряємо статут організації на відповідність нормам чинного законодавства.

1. Для громадських організацій, громадських об'єднань – ст. 11 ЗУ «Про громадські об'єднання» і закон в цілому.

2. Для благодійного фонду – відповідність в цілому ЗУ «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

3. Для кооперативів – відповідність в цілому ЗУ «Про кооперацію».

4. Для профспілок – відповідність в цілому ЗУ «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

5. Для інших неприбуткових – в цілому ЦК і ГК (особливо те, що стосується норм представництва на зборах, норм кворуму).

2. Перевіряємо статут на наявність пунктів про неприбутковість.

1. Ніяких видів, напрямків діяльності, які передбачають прибуток.

2. Відповідність П. 7 Постанови КМУ від 13.07.2016 № 440.

3. Якщо в статуті відсутня велика кількість обов'язкових вимог, то міняємо все, зберігаючи тільки структуру організації (назви, повноваження, склад органів управління).

4. Формуємо пакет документів:

• Текст статуту з правками.
• Протокол керівного органу і реєстр присутніх.
• Протокол вищого органу і реєстр присутніх.
• Довіреність на того, хто буде подавати.

5. Після узгодження – підписуємо документи.

6. Подача в Міністерство юстиції - Головне управління м. Києва Департамент державної реєстрації (вул. Євгена Сверстюка 15, 7 поверх, м Лівобережна).

7. Контроль реєстрації змін - до 4-5 роб. днів.

8. Позитивний результат в Міністерстві юстиції.

9. Подача документів до фіскальної служби:

• Завірену копію нового зареєстрованого статуту.
• Форму 1-РН в фіскальну службу.

10. Розгляд документів в податковій - 14 робочих днів.

Контроль – зателефонувати до податкової на 5 день після подачі.

11. Позитивне рішення податкової – рішення про включення до реєстру неприбуткових організацій.

Важливо!

Слід зазначити, що під час реєстрації та перереєстрації не буде необхідно сплачувати адміністративні та будь-які інші збори. Виключенням є лише поодинокі випадки.





    


Данная статья принадлежит к категориям:
     Публикации с других источников    
 СПЕШИТЕ ДЕЛАТЬ ДОБРО!
Присоединяйся к Кругу друзей Хелпуса!
 МЫ В СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЯХ:


 ОТЧЁТЫ О ПОЖЕРТВОВАНИЯХ:
В 2017 году
вы пожертвовали
197 166 гривен

Расходы "Хелпуса" в 2017:

36 тяжелобольным: 518 677 грн.
Психоневрологическим интернатам: 88 757 грн.
Служебные нужды: 32 332 грн.
Всего расходов: 639 766 грн.

Всего с 2012 оказано помощи
на сумму 3 169 845 гривен

Спасибо!

Детальные отчёты >>>
 НУЖДЫ ИНТЕРНАТОВ ДЛЯ ВЗРОСЛЫХ:



 
Контактная информация